Δευτέρα 10 Μαρτίου 2014

diastixo.gr | 9 Μαρτ. 2014 | Ηλεκτρονικό περιοδικό για το ΒΙΒΛΙΟ και τον ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ

Ενημέρωση από το diastixo.gr. Δεν μπορείτε να δείτε το ενημερωτικό e-mail? Δοκιμάστε εδώ.
diastixo.gr

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

ΜΑΡΙΑ ΣΚΙΑΔΑΡΕΣΗ
συνέντευξη στην Έλενα Χουζούρη

Πολυφωνικό, πολυκεντρικό, ανθρωποκεντρικό και με εξαιρετικά καλοδουλεμένη γλώσσα, το καινούργιο μυθιστόρημα της Μαρίας Σκιαδαρέση, Χάλκινο γένος, ξεδιπλώνει την ιστορία μιας αρχοντικής οικογένειας της Κεφαλονιάς που οι ρίζες της ξεκινούν τον 13ο αιώνα, τότε που τα Ιόνια περνούν στη βενετική κυριαρχία, και φτάνουν έως τα μέσα του 20ού αιώνα στην αθηναϊκή πρωτεύουσα. Ταυτόχρονα αναδύεται ολόκληρη η εποχή...

img8
ΚΡΙΤΙΚΕΣ
img2

ΤΕΧΝΕΣ

ΜΑΝΟΣ ΛΟΪΖΟΣ, ΑΠ’ ΤΗ ΜΝΗΜΗ ΣΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ
της Ανθούλας Δανιήλ
Ο δρόμος είχε τη δική του ιστορία, ο Μάνος Λοΐζος έγραψε τη δική του και ο ελληνικός λαός την τραγούδησε και την οικειοποιήθηκε, κι ο Θανάσης Συλιβός γράφει έναν συναισθηματικό απόλογο πάνω στη ζωή και τη δημιουργία του αγαπημένου και πρόωρα χαμένου τραγουδοποιού. Ο Συλιβός γνώρισε τον Λοΐζο από...
img2

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ

ΤΗΛΕΜΑΧΟΣ ΚΩΤΣΙΑΣ: ΚΩΔΙΚΑΣ ΤΙΜΗΣ
του Φίλιππου Φιλίππου
Κάπου στην Αλβανία, σ' ένα χωριό: ένας νεαρός, ο Ζεφ, που επιστρέφει στην πατρίδα του με λεφτά στην τσέπη, το προϊόν της εργασίας του στην Ελλάδα, πέφτει θύμα ληστείας. Δύο κουκουλοφόροι του έχουν στήσει καρτέρι, αλλά αυτός προλαβαίνει και πυροβολεί τον έναν, ο άλλος ξεφεύγει. Tα ήθη όμως της...
img2

ΝΕΑΝΙΚΑ - ΕΦΗΒΙΚΑ

ΑΝΤΙΓΟΝΗ ΣΙΩΜΟΥ: Η ΚΟΙΛΑΔΑ
της Αντωνίας Γουναροπούλου
Πρόκειται για ένα καλά δομημένο μυθιστόρημα φαντασίας που, σε αντίθεση με ό,τι έχουμε συνηθίσει, κινείται σε τρεις άξονες: των ηρώων, της συγγραφέα και του ίδιου του αναγνώστη. Με μια γραφή ανάλαφρη και συχνά παιγνιώδη, η νεαρή συγγραφέας στήνει απέναντί της μια θεατρική σκηνή για να τοποθετήσει τους ήρωές της...
ΕΠΙΚΑΙΡΑ
img2

ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΙΚΑ

ΠΟΙΟ -ΟΣ -Α
της Ιωάννας Καρατζαφέρη
Στη λογοτεχνία, λέγεται ότι είναι δύσκολο ακόμα και γι' αυτούς που γράφουν μυθιστορήματα εκατοντάδων σελίδων να επιλέξουν τον τίτλο του βιβλίου τους. Ίσως να συμβαίνει το ίδιο και με τους ζωγράφους για τους πίνακές τους, αλλά έχουν εφεύρει το ανώδυνο «άτιτλο». Τι θα έδιναν για τίτλο σ' ένα τοπίο ή στα ηλιοτρόπια ή σ' ένα ηλιοβασίλεμα, ή σε μια καθιστή γυναίκα, ή σε οποιαδήποτε εικόνα έμενε σταθερή και ακίνητη στο πλαίσιό της; Τα πράγματα άλλαζαν με την ανεικονική έκφρασή τους, αλλά η εφεύρεση είχε κατοχυρωθεί. Οι μουσικοσυνθέτες ονομάζουν τις Συμφωνίες τους δίνοντάς τους αριθμούς, εξάλλου η μουσική τους μαθηματικά...
img2

ΑΠ' ΤΟ ΙΑΤΡΕΙΟ

Η ΟΥΡΑΝΙΑ
ΠΑΝΩ ΣΤΗ ΓΗ
του Dr. Πινόκιο
Πριν ακόμη πατήσει το πόδι της στη γη, η Ουρανία μέσα στο ασανσέρ δεχόταν τα υβριστικά μηνύματα, γραμμένα με μαύρο μαρκαδόρο στον καθρέφτη και τα τοιχώματα, από τους πιτσιρικάδες της πολυκατοικίας: δεν απευθύνονταν σ' αυτήν τα ορθωμένα πέη και οι βρισιές που αντάλλασσαν οι χούλιγκανς μεταξύ τους, αλλά ανακάλυπτε πως η καλή της διάθεση να ξεκινήσει τη μέρα ήταν πολύ εύθραυστη μπροστά στην ασκήμια του κόσμου. Βγαίνοντας από το ασανσέρ και πριν ακόμη πατήσει το πόδι της στη γη, έβρισκε τα σπασμένα γραμματοκιβώτια να χάσκουν σπασμένα χρόνια τώρα, την είσοδο γεμάτη από διαφημιστικά φυλλάδια, και τσαλακωμένα τενεκεδάκια αναψυκτικών κι...
img2

ΑΠΟΨΕΙΣ

ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΙΧΑΛΗ ΓΚΑΝΑ
του Ηλία Κεφάλα
Η γνωριμία μου με το πρόσωπο και τα κείμενα του Μιχάλη Γκανά άρχεται ουσιαστικά από το 1980. Τότε ο Μιχάλης κυκλοφορούσε τη δεύτερη ποιητική του συλλογή με τίτλο Μαύρα Λιθάρια, ύστερα από την επιτυχημένη είσοδό του στην ποίηση με τη συλλογή Ακάθιστος δείπνος του 1978. Εγώ εξέδιδα τότε (1980) την πρώτη μου συλλογή με τίτλο Μαστίγια και θυμάμαι την φιλόξενη προτροπή του Μιχάλη, όταν του πήγα δειλά δύο αντίτυπα της συλλογής μου για να τα εισαγάγει προς πώληση στο βιβλιοπωλείο Δωδώνη. «Τι είναι αυτά», μου λέει, «φέρε μου πολλά, μπούγιο, να γεμίσουμε τον πάγκο». Τον ευχαριστώ τώρα, ύστερα από...
ΑΛΛΕΣ ΤΕΧΝΕΣ
img2

ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

ΕΚΘΕΣΗ ΕΙΚΑΣΤΙΚΗΣ ΚΟΥΚΛΑΣ: DREAMAGINARIUM
Οκτώ Έλληνες Καλλιτέχνες, κάνουν, στο Booze Cooperativa, μία επιλογή από τα μοναδικά έργα fantasy που έχουν φιλοτεχνήσει και συστήνουν στο ελληνικό κοινό ένα ιδιαίτερο και ξεχωριστό μέσο έκφρασης, την Εικαστική Κούκλα. Μια εκδήλωση αφιερωμένη στις ακίνητες και σαγηνευτικές Εικαστικές Κούκλες – ArtDoll, δημιουργίες που έχουν συγκινήσει φιλότεχνους και συχνά αποτελούν αποκλειστικά αποκτήματα ιδιωτικών συλλογών διεθνώς...
img2

ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

ALBERT EDELFELT
της Ελένης Σαραντίτη
Ο ζωγράφος Albert Gustaf Αριστείδης Edelfelt (21 Ιουλίου 1854 – 18 Αυγούστου 1905) ήταν ίσως ο μεγαλύτερος ζωγράφος της Φινλανδίας. Γεννημένος στο Porvoo, πόλη μεσαιωνική στη νότια ακτή της χώρας, σπούδασε στις σχολές Καλών Τεχνών της Αμβέρσας, του Παρισιού και της Αγίας Πετρούπολης, καθώς και σε διάφορα εργαστήρια διάσημων ζωγράφων. Ο πατέρας του, Carl, με καταγωγή σουηδική και σουηδόφωνος, ήταν αρχιτέκτονας και συνδεόταν...

img2

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου