Δευτέρα, 27 Ιανουαρίου 2014

diastixo.gr | 26 Ιαν. 2014 | Ηλεκτρονικό περιοδικό για το ΒΙΒΛΙΟ και τον ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ

Δεν μπορείτε να δείτε το ενημερωτικό e-mail? Δοκιμάστε εδώ.
diastixo.gr

ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ

Ο ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΠΑΤΑΚΗΣ ΓΡΑΦΕΙ ΣΤΟ ΔΙΑΣΤΙΧΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΑΙΑ ΤΙΜΗ ΒΙΒΛΙΟΥ
Τη στιγμή αυτή οι πολίτες αυτής της χώρας που νοιάζονται για τον πολιτισμό, την εκπαίδευση και ειδικότερα για το βιβλίο δίνουν μια μεγάλη μάχη για να αντιμετωπίσουν την επίθεση που προέρχεται από την κυβέρνηση και ορισμένους φιλελεύθερους και νεοφιλελεύθερους κύκλους, αλλά και την αδιαφορία των κρατικών υπηρεσιών για τα θέματα αυτά. Τα δύο βασικά σημεία στα οποία επικεντρωνόμαστε ...
img8

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

ΧΡΗΣΤΟΣ ΔΑΝΙΗΛ
συνέντευξη στον Ελπιδοφόρο Ιντζέμπελη
Είναι η δεύτερη φορά που ο Χρήστος Δανιήλ εντρυφεί στο έργο της ποιήτριας Μάτσης Χατζηλαζάρου, της πρώτης Ελληνίδα υπερρεαλίστριας που έζησε με τρόπο ποιητικό και έγραψε ποίηση με τρόπο βιωματικό. Στο παρόν βιβλίο παρουσιάζονται ανέκδοτες επιστολές της ποιήτριας αλλά και άγνωστα γραπτά της. Οι επιστολές εμπεριέχουν λογοτεχνική αξία, βοηθούν στην ανασύνθεση του κλίματος και της ατμόσφαιρας στο μεταπολεμικό Παρίσι αλλά αποτελούν και υλικό για την...
img8

ΣΕ Α' ΠΡΟΣΩΠΟ

ΙΑΚΩΒΟΣ ΑΝΥΦΑΝΤΑΚΗΣ

«Υπάρχει κι ένας άλλος κόσμος, αλλά είναι μέσα σε αυτόν εδώ.» Θυμάμαι να βλέπω τους στίχους του Paul Eluard παντού στην Αθήνα πριν από δυο χρόνια, την περίοδο που έγραφα τις Αλεπούδες στην πλαγιά. Οι Γερμανοί παππούδες που κάθονται στις μπιραρίες και συζητάνε για το παρελθόν στην ουσία επινοούν τους προγόνους τους, έτσι ώστε να ταιριάξουν στο παρόν τους. Λόγια ενός από τους αγαπημένους μου δασκάλους όταν εξηγούσε, μέσα από τον Μαρξ...
img8

ΑΡΘΡΟ

ΓΡΑΦΩ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΓΙΝΟΜΑΙ ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΟΣ
του Στίβεν Κινγκ
απόδοση: Μπελίκα-Αντωνία Κουμπαρέλη
1. Πρώτα γράφεις για σένα κι ύστερα για τους αναγνώστες. Όταν γράφεις μια ιστορία, τη λες στον εαυτό σου. Όταν τη διορθώνεις, το πρώτο που οφείλεις να κάνεις είναι να πετάξεις όσα δεν ανήκουν στην ιστορία. Το υλικό σου ξεκινάει να υπάρχει μόνο για σένα αλλά σταδιακά αυτονομείται. 2. Μη χρησιμοποιείς παθητική φωνή. Οι ανασφαλείς συγγραφείς επιλέγουν την παθητική φωνή για τον ίδιο λόγο που και οι δειλοί εραστές προτιμούν τις παθητικές ερωμένες.
img8
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
.
ΚΡΙΤΙΚΕΣ
img2

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ

ΟΛΑ ΓΙΑ ΤΗ ΖΩΗ ΜΟΥ
του Φίλιππου Φιλίππου
Το 2011, κυκλοφόρησε το αστυνομικό μυθιστόρημα Αγάπησα τον δολοφόνο μου με κεντρικό θέμα τη φιλία, τον έρωτα και το έγκλημα, το οποίο γράφτηκε από τη Γεωργία Παπαλυμπέρη και την Κωνσταντίνα Μόσχου. Η επιτυχία του ώθησε τις δύο συγγραφείς να συνεχίσουν την προσπάθεια και τώρα εμφανίζονται με...
img2

ΜΕΛΕΤΕΣ - ΔΟΚΙΜΙΑ

ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΣΤΟΝ ΝΟΥ
της Ανθούλας Δανιήλ
Ο George Makari, μελετητής χωρίς προκατάληψη, γράφει την ιστορία της ψυχανάλυσης σαν ένα αφήγημα με πολύ ενδιαφέρουσα πλοκή, που έχει στο κέντρο της όχι μόνο τον πατέρα της ψυχανάλυσης, Σίγκμουντ Φρόιντ, αλλά όλους εκείνους που ασχολήθηκαν με το θέμα γύρω του, όλο το πολιτικό, κοινωνικό και...
img2

ΜΕΛΕΤΕΣ - ΔΟΚΙΜΙΑ

ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΤΩΧΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΥΦΕΣΗ
του Θανάση Αντωνίου
«Για μια αναπτυσσόμενη χώρα, ο ξαφνικός αποκλεισμός της από τις διεθνείς χρηματαγορές σημαίνει θάνατο για την οικονομία της. Η χώρα καλείται να αντιμετωπίσει σοβαρή κρίση στο ισοζύγιο εξωτερικών πληρωμών ταυτόχρονα με μαζικές κερδοσκοπικές πιέσεις στο νόμισμά της και μεγάλη εκροή κεφαλαίων, με αποτέλεσμα τη χρεοκοπία της....
img2

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ

ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ΚΑΤΕΡΙΝΑΣ
της Ελένης Γκίκα
«Σου εύχομαι να κάνεις κάποτε παιδί, για να τ' αγαπήσεις όσο σ' αγάπησα εγώ, και να σ' αγαπήσει όσο μ' αγάπησες εσύ».
Αυτά θα είναι τα τελευταία της λόγια προς τον Πέτρο, στο διπλωμένο χαρτάκι μέσα στο σπιρτόκουτο. Γραμμένα με εκείνο τον παιδικό γαλάζιο μαρκαδόρο, εξάλλου,...
img2

ΠΑΙΔΙΚΑ

ΤΟ ΜΑΓΙΚΟ ΒΙΟΛΙ
της Ελένης Σαραντίτη
Ένα ακόμη μουσικό παραμύθι κυκλοφορεί αυτές τις μέρες και αρέσει πολύ στα μικρά παιδιά, μα και στα μεγαλύτερα. Πρόκειται για το Μαγικό βιολί. Η συγγραφέας του, Μαριβίτα Γραμματικάκη, έγραψε προηγουμένως ένα λιμπρέτο με τον τίτλο αυτόν και ακολούθως η Εθνική Λυρική Σκηνή συμμετείχε στον εορτασμό των...
img2

ΠΟΙΗΣΗ

ΕΓΩ ΕΝΑΣ ΞΕΝΟΣ
του Χρίστου Παπαγεωργίου
Ο πολυτάλαντος Αλέξανδρος Ίσαρης (αρχιτέκτων, ζωγράφος, γραφίστας, μακετίστας, μεταφραστής, πεζογράφος, ποιητής) στον παρόντα τόμο συμπεριλαμβάνει ολόκληρο το ποιητικό του έργο, το οποίο αποτελείται από τέσσερις δημοσιευμένες συλλογές και συνάμα δύο ανέκδοτες. Ο ποιητής, ο οποίος είναι γνήσιος εκπρόσωπος της γενιάς του '70, από τα πλέον επιφανή...
ΕΠΙΚΑΙΡΑ
img2

ΑΠΟΨΕΙΣ

ΜΕ ΤΗΝ ΠΟΙΗΣΗ ΣΤΙΣ ΦΛΕΒΕΣ
της Ελένης Λιντζαροπούλου
Δεν ξέρω αν ισχύει πάντα, κάποτε ή ποτέ ο ποιητής να «ομοιάζει» με το έργο του. Και λέω να ομοιάζει, εννοώντας εξωτερικά, στην εμφάνιση και εσωτερικά, στο «δόγμα». Σαν, ας πούμε, η άποψη που έχει ο καθείς για την τάξη, την κοσμιότητα και το ωραίο να μπορούσε να αντανακλάται ή να περιέχεται στην ποίησή του και το αντίστροφο. Γιατί ετούτη η σκέψη; Θα σας πω.
Ο ποιητής, αντιμετωπίζεται από τον κόσμο - και εννοώ τον κόσμο τον εκτός χώρου ? σαν πλάσμα αλλιώτικο και παράξενο. Με ένα, ας το πούμε, δέος και, πολλές φορές, με έναν...
img2

ΑΠΟΨΕΙΣ

ΜΙΑ ΜΑΓΙΚΗ ΛΕΞΗ ΜΕ ΤΙΣ ΠΑΡΑΛΛΑΓΕΣ ΤΗΣ
της Ελένης Λαδιά
Υπάρχουν μαγικές λέξεις στη ζωή μας λέξεις - κλειδιά που ανοίγουν νέους κόσμους. Μία από αυτές είναι το εξαίφνης. Εξαίφνης εκ του εξ + αίφνης (από το αίψα που σημαίνει γρήγορα.) Το μαγικό αυτό επίρρημα υποκρύπτει άραγε κάποια έννοια χρόνου;
Ο Πλάτων στον διάλογό του Παρμενίδης (156e-157β) τοποθετεί την άτοπη φύση του εξαίφνης ανάμεσα στην κίνηση και τη στάση, χωρίς να βρίσκεται μέσα στον χρόνο.
Στο Συμπόσιο (210e) το καθαυτό ωραίο γίνεται εξαίφνης. Αυτό δε συλλαμβάνεται με την καθαρά διανοητική κατάκτηση, γράφει ο Συκουτρής, αλλά πρόκειται για μια...
img2

ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΙΚΑ

ΤΟ ΔΕΛΤΑΡΙΟ
της Ιωάννας Καρατζαφέρη
Στο σπίτι μας ερχόταν ένας θείος. Εύσωμος, με μια σωκρατική μύτη, λίγα μαλλιά, έδειχνε φιλικός κι ευχάριστος. Στο μπράτσο του είχε πάντα περασμένο διπλωμένο το σακάκι του.
Την πρώτη φορά που η μαμά μου του υπέδειξε πού να το κρεμάσει αυτός αρνήθηκε. Το χρειαζόταν, είπε, μήπως, τον πιάσουν ξαφνικά. Τα κελιά είναι υγρά.
Δεν είχα καταλάβει τι εννοούσε.
Στην πραγματικότητα, δεν ήταν θείος μας. Ήταν συγγενής της δεύτερης γυναίκας του παππού μου, με την οποία δεν είχε αποκτήσει άλλα παιδιά.
Η μαμά μου δεν ξεχώριζε τους ανθρώπους από τον βαθμό συγγένειας ή άλλα κοινωνικά χαρακτηριστικά, αλλά...
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ
img2

ΠΟΙΗΣΗ

ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΨΑΛΜΟΥΣ
του Δαυίδ
μετάφραση: Ελένη Χωρεάνθη
ΡΑ΄ (101)
?κουσε, Κύριε, την προσευχή μου,
κι ας φτάσει σ' Εσένα η κραυγή μου.
Μην αποστρέψεις το πρόσωπό σου από μένα,
όποια ημέρα θα είμαι θλιμμένος,
γύρισε το αφτί προς εμένα.
όποια ημέρα θα σε ικετέψω αμέσως άκουσέ με,
γιατί διαλύθηκαν σαν τον καπνό οι μέρες μου,
και τα οστά μου σαν το φρύγανο εθρυμματίστηκαν,
μαράθηκα σαν το χορτάρι
και ξεράθηκε η καρδιά...
img2

ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ

ΦΩΤΑ ΠΟΥ ΑΝΑΒΟΣΒΗΝΟΥΝ
του Κυριάκου Χαλκόπουλου
Όταν ήμουν στο δημοτικό, μου είχαν αγοράσει ένα καναρίνι σε ένα κλουβί. Το όμορφο μικρό πτηνό τοποθετήθηκε στην άκρη του μπαλκονιού, και έδειχνε να προσμένει ειρηνικά την τροφή του που αναπληρωνόταν κάθε λίγες ώρες, όπως ένας δεσμώτης που δεν περιφρονεί την ελάχιστη χαρά που ακόμη είναι διαθέσιμη. Μου έγινε γρήγορα κατανοητό, όμως, ότι εκείνο το πλάσμα δε συμπαθούσε το περιβάλλον του. Αγνοούσε εντελώς την παρηγοριά που...
img2

ΠΟΙΗΣΗ

ΔΥΟ ΠΟΙΗΜΑΤΑ
του Λουί Αραγκόν
μετάφραση: Γιώργος Κεντρωτής
ΝΥΚΤΕΡΙΝΟ
Στου δάσους μέσα τα θαμνάκια χθόνιες
Πετάξαν υποψίες και υπόνοιες
Των αστεριών οι στίχοι στο σκοτάδι
Πιαστήκαν απ' το πάνστιλπνο μαγνάδι
Της μοσχοβολισμένης γύρω νύχτας
Στιχάκια ίδια
Πουλιά που κάθονται στα κεραμίδια
ΝΕΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΛΛΕΣ ΤΕΧΝΕΣ
img2

ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ

ΝΕΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ ΑΠΟ 23 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ
του Νίκου Νικολαΐδη
Τη Δευτέρα 27 Ιανουαρίου, στις 20:00, στον κινηματογράφο Αλεξάνδρα της Καλλιθέας θα πραγματοποιηθεί εκδήλωση γνωριμίας με τη σκηνοθέτρια Νάνσυ Σπετσιώτη στο πλαίσιο της παρουσίασης των πέντε ταινιών της μικρού μήκους (συνολικής διάρκειας σαράντα λεπτών), που έχουν προγραμματιστεί αυτή την εβδομάδα στη συγκεκριμένη αίθουσα καθώς και στον κινηματογράφο Τιτάνια. Μετά την προβολή για τη δημιουργό θα μιλήσουν...
img2

ΘΕΑΤΡΟ

P.I.G.S. / ΣΩΤΗΡΙΑ
Το Θέατρο ΕΝΤΡΟΠΙΑ παρουσιάζει για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων τη διεθνή παραγωγή «P.I.G.S. / Σωτηρία» μετά τον επιτυχημένο κύκλο παραστάσεων τον Οκτώβριο 2013 στην Αθήνα.
Το ακρωνύμιο «Ρ.Ι.G.S. (ΓΟΥΡΟΥΝΙΑ)» (Portugal ? Ireland ? Greece ? Spain), που χρησιμοποιείται στις μέρες μας από κύκλους Δυτικών αναλυτών, επενδυτών και σχολιαστών, ως συνοπτικός τρόπος αναφοράς στις οικονομικά προβληματικές χώρες της Ευρωζώνης, συνιστά μια σύγχρονη...
img2

ΘΕΑΤΡΟ

ΠΑΡΑΛΛΑΓΕΣ ΘΑΝΑΤΟΥ ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΠΟΡΕΙΑ
Ο Γιάννης Χουβαρδάς, στην πρώτη του σκηνοθεσία επί ελληνικού εδάφους μετά την ολοκλήρωση της θητείας του στο Εθνικό Θέατρο, ασχολείται για δεύτερη φορά με έργο του Γιον Φόσσε, του πολυγραφότατου και πολυβραβευμένου Νορβηγού θεατρικού συγγραφέα που αποτελεί φαινόμενο για το παγκόσμιο θέατρο. Έτσι, μετά το Τόσο Όμορφα (που είχε παρουσιάσει το 2004 στο θέατρο Αμόρε και ο ίδιος ο Φόσσε...
img2
facebook rssgoogle+twitter
Η αποστολή του παρόντος email από το diastixo.gr, πληροί την εφαρμογή της κείμενης  νομοθεσίας  Ν.3471/2006, το άρθρο 14 του Νόμου 2672/98 (ΦΕΚ 290 τεύχος Α),  τις προϋποθέσεις της Ευρωπαϊκής  νομοθεσίας περί διαφημιστικών μηνυμάτων (Directiva 2002/58/EC και Relative as A5-270/2001) του Ευρωπαϊκού  Κοινοβουλίου,  στα πλαίσια της ενημέρωσής σας.
Το παρόν, δεν μπορεί να θεωρηθεί spam εφόσον αναγράφονται τα στοιχεία  του αποστολέα και οι  διαδικασίες διαγραφής.
Αν για  οποιονδήποτε λόγο επιθυμείτε να εξαιρεθείτε από την παρούσα λίστα  ενημέρωσης, πατήστε εδώ για διαγραφή και δηλώστε το mail στο οποίο λάβατε το newsletter (και όχι από διαφορετικό).
www.diastixo.gr
Τ.Θ. 71008,
16102 Καισαριανή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου