. |
 |
ΞΕΝΗ
ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ
Η
ΧΙΟΝΑΤΗ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΕΘΑΝΕΙ
του
Φίλιππου Φιλίππου
Τα
τελευταία χρόνια έχουν εμφανιστεί στον χώρο της αστυνομικής λογοτεχνίας γυναίκες
συγγραφείς, οι οποίες γράφουν μυθιστορήματα που απευθύνονται, θα 'λεγε κανείς,
σχεδόν αποκλειστικά σε γυναίκες. Επηρεασμένες κυρίως από την Άγκαθα Κρίστι,
διαφοροποίησαν λίγο τη θεματολογία τους, την μπόλιασαν με πάθη, κυρίως
σεξουαλικά, και με βία...
|
ΞΕΝΗ
ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ
ΝΥΧΤΟΓΕΡΑΚΑ
της
Ανθούλας Δανιήλ
Και
μόνο η εικόνα, το χρώμα και η σύνθεση του εξωφύλλου, το είδος της
γραμματοσειράς, ο τίτλος και, τέλος, το όνομα του συγγραφέα, αρκούν για να
πάρουμε μια ιδέα από ατμόσφαιρα σκοτεινού μυθιστορήματος.
Το μυθιστόρημα του
Raymond Feist, Νυχτογέρακα, έχει όλα τα στοιχεία του καλού παραδοσιακού...
|
ΕΛΛΗΝΙΚΗ
ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ
ΤΡΙΤΟ
ΜΝΗΜΑ ΑΡΙΣΤΕΡΑ
του
Μάνου Κοντολέων
Η
Έρικα Αθανασίου είναι δημοσιογράφος και γνωστή στον χώρο της λογοτεχνίας για
παιδιά και νέους. Δυο μυθιστορήματά της για παιδιά έχουν μέχρι σήμερα δει το φως
της δημοσιότητας, ενώ σε συνεργασία με την Κίρα Σίνου έχει γράψει ένα ιστορικό
εφηβικό μυθιστόρημα. Μια μονογραφία για το έργο...
|
ΜΕΛΕΤΕΣ
- ΔΟΚΙΜΙΑ
«ΜΕΡΕΣ»
ΤΗΣ ΟΠΛΑ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
του
Απόστολου Σπυράκη
Από
τα βάθη των αιώνων, από τον καιρό της «Ορέστειας», η ρήση «Ου φονεύσεις»
αποτέλεσε τον θεμέλιο όρο συνύπαρξης των ανθρώπων, αλλά υπήρξαν περίοδοι της
Ιστορίας όπου οι κοινωνικές συμβάσεις αμφισβητήθηκαν, η έλλειψη ορθού λόγου κι η
αυθαίρετη απονομή της δικαιοσύνης επικράτησε, οι παραδοσιακοί φραγμοί
κατέρρευσαν,....
|
ΠΑΙΔΙΚΑ
Η
ΜΙΚΡΗ ΧΗΝΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΗΘΕΛΕ ΝΑ ΠΕΡΠΑΤΑΕΙ ΜΕ ΡΥΘΜΟ
της
Ελένης Σαραντίτη
Το
να διαφέρει κάποιος από τους άλλους, συνήθως τους πολλούς, ως προς τα εξωτερικά
χαρακτηριστικά, την καταγωγή, τις επιλογές, τον ψυχισμό του, τον χαρακτήρα, τις
ιδέες, τις ικανότητές του, το ονομάσαμε διαφορετικότητα. Συνηθίζουμε δε να
υποστηρίζουμε, τουλάχιστον όσοι από εμάς έχουμε την τύχη να σκεπτόμαστε το...
|
ΕΛΛΗΝΙΚΗ
ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ
ΧΑΜΑΙΛΕΟΝΤΕΣ
του
Χρίστου Παπαγεωργίου
Για
να αντιμετωπίσει κανείς την πεζογραφία του Αλέξη Σταμάτη, πρέπει να διαθέτει τα
εξής εφόδια: α) αναγνωστική υπομονή, με την οποία θα διαχειριστεί τις απαιτήσεις
της μεγάλης φόρμας του παρόντος μυθιστορήματος, β) καλή γνώση της Ιστορίας, έτσι
ώστε τα μυθοποιητικά γεγονότα που σφραγίζουν και εφαρμόζουν πάνω...
|
 |
|
 |
 |
ΑΠΟΨΕΙΣ
ΛΟΓΟΣ
ΚΑΙ ΕΙΚΟΝΑ – ΕΙΚΟΝΑ ΚΑΙ ΛΟΓΟΣ
της
Ελένης Λαδιά
Πολλή
συζήτηση έγινε για την αξία του λόγου και της εικόνας: ποιο από τα δύο είναι
ισχυρότερο; Η εικόνα που, ως λέγεται, ισοδυναμεί με χίλιες λέξεις ή ο λόγος,
όπου κάθε λέξη μπορεί να μετατραπεί σε χίλιες εικόνες; Λόγου χάρη αν πούμε τη
λέξη θάλασσα, ήλιος, καράβι ή οτιδήποτε, η ζωγραφική μπορεί να τα αποδώσει με
χίλιους τρόπους (θάλασσα αγριεμένη, γαλήνια, κυματίζουσα κ.ά., ήλιος ανατέλλων,
δύων, ακτινοβόλος...) Μάλλον όμως λόγος και εικόνα φαίνονται ισότιμα, μολονότι
ανόμοια, οπότε αποκλείεται κάθε μέτρο σύγκρισης. Ο λόγος μάς χαρίζει ωραίες
εικόνες αλλά και η εικόνα εμπνέει υπέροχους λόγους.
|
ΑΠΟΨΕΙΣ
«ΟΤΑΝ
Η ΦΩΝΗ ΠΝΙΓΕΤΑΙ ΣΤΟΝ ΟΓΚΟ ΤΗΣ ΣΙΩΠΗΣ»
της
Μαρίας Λαμπαδαρίδου Πόθου
Για
την ενιαία τιμή του βιβλίου
Πριν από χρόνια είχα χρησιμοποιήσει τη
φράση αυτή σε συνέντευξή μου στην Ελευθεροτυπία, όταν είχα βγάλει την ποιητική
μου συλλογή Μυστικό Πέρασμα και διαπίστωσα πόσο μάταιο είναι να γράφει κανείς
ποιήματα σήμερα, πόσο θλιβερό, αφού ο τόπος μας σε κάνει να νιώθεις, ως ποιητής,
άχρηστος και απορριμμένος. Κι όταν ξεκίνησα να γράψω για την ενιαία τιμή του
βιβλίου, για τον τόσον αγώνα που έχει γίνει από εκδότες, βιβλιοπώλες,
συγγραφείς, μου ήρθε στη σκέψη εκείνη η «φωνή που πνίγεται στον όγκο της
σιωπής». Και ένιωσα την ίδια θλίψη της απόρριψης....
|
ΑΠ'
ΤΟ ΙΑΤΡΕΙΟ
ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΙΕΣ
ΧΕΙΡΟΤΕΡΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΑΞΗ
του
Dr. Πινόκιο
Υπάρχουν
ως γνωστόν κάποιες δικαιολογίες που είναι χειρότερες από την πράξη. Π.χ. όταν ο
γελωτοποιός της Αυλής πιάνει κατά λάθος τον κώλο του βασιλιά κι ο βασιλιάς
γυρίζει και τον κατακεραυνώνει με το βλέμμα του, ο γελωτοποιός ψελλίζει:
«Συγγνώμη, βασιλιά μου, νόμιζα πως ήταν ο κώλος της βασίλισσας». Ο Μιχάλης
Λιάπης όταν συνελήφθη από τους τροχαίους να κυκλοφορεί το πολυτελές τζιπ του με
πλαστές πινακίδες και χωρίς ασφάλεια, το μόνο που βρήκε να πει ως δικαιολογία
ήταν πως το κίνησε μόνο και μόνο για να φορτίσει την μπαταρία. Κι όταν επέστρεψε
από την Κουάλα Λουμπούρ δήλωσε...
|
 |
 |
 |
ΠΟΙΗΣΗ
ΤΡΙΑ
ΠΟΙΗΜΑΤΑ
του
Γιάροσλαβ Σέιφρτ μετάφραση: Γιώργος Κεντρωτής
ΤΡΑΓΟΥΔΑΚΙ
Λευκό
κουνάς μαντίλι από πέρα
σ' αυτόν που φεύγει, να τον χαιρετάει.
Ναι, κάτι
τελειώνει κάθε μέρα·
τελειώνει πάντα κάτι ωραίο, πάει.
Το ταχυδρομικό το
περιστέρι
γυρνά φτεροκοπώντας στη φωλιά του.
Ελπίδα ή απελπισία θα μας
φέρει
καθέναν μας εκεί που 'ν' η χαρά του.
|
ΠΟΙΗΣΗ
ΤΕΣΣΕΡΑ
ΠΟΙΗΜΑΤΑ
της
Janet Lees απόδοση: Belica-Antonia Kubareli
ΚΑΥΤΟΣ
ΑΕΡΑΣ
Εμφανίστηκαν πιο πολλά ξερά στόματα αυτό το μήνα.
Πιο πολλά χείλη
σκάζουν περιμένοντας στους διαδρόμους της εξουσίας.
Πιο πολλές διαδηλώσεις
για καμένα χωράφια και κόκκινους τραπεζικούς λογαριασμούς
Και πιο πολλοί λένε
ότι γίναμε τριτοκοσμικοί.
Στον τρίτο κόσμο οι άνθρωποι οικονομεύουν ως και
την ανάσα τους
για να βγάλουν τα έξι χιλιόμετρα ώσπου να βρουν νερό.
|
ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ
ΦΡΑΓΚΟΣΥΚΑ
της
Χαράς Νικολακοπούλου
Θυμάμαι
τον Τάκη, νυσταλέο κάτω από τη φραγκοσυκιά. Ράθυμο μέσα στο αποπνικτικό
μεσημέρι. Με κοντά παντελόνια σκισμένα, με τα γόνατα γρατσουνισμένα. Από δίπλα ο
αδελφός μου, παρόμοια κατάσταση.
Δυο πιτσιρίκια κάτω από τη φραγκοσυκιά,
δίπλα στον φράχτη του κήπου μας. Να γεύονται ηδονικά –τι άλλο;–
φραγκόσυκα!
Καρπός κακτοειδούς φυτού κεντροαμερικανικής προέλευσης, φύεται σε
ξερότοπους, ευδοκιμεί σε χωράφια πετρώδη και θερμά. Γεμάτος ο τόπος μας από
δαύτα....
|
 |
 |
 |
 |
ΧΟΡΟΣ
ΕΚΔΗΛΩΣΗ
ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΕΛΛΗΝΙΔΩΝ
της Μαρίας Κοτοπούλη
Ο
εθελοντισμός στην Ελλάδα βρήκε την καλύτερή του έκφραση στο περίφημο Λύκειο
Ελληνίδων, το οποίο ιδρύθηκε το 1911 από την Καλλιρόη Παρρέν, πρωτοπόρο του
φεμινιστικού κινήματος και ήταν αυτή που αγωνίστηκε από τις στήλες της
Εφημερίδας των Κυριών για τα δικαιώματα της γυναίκας, για μόρφωση, εργασία,
αξιοπρέπεια. Σκοπός του Λυκείου ήταν και είναι η προβολή και...
|
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ
ΝΕΕΣ
ΤΑΙΝΙΕΣ ΑΠΟ 30 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ
του Νίκου Νικολαΐδη
Το
τελευταίο ντοκιμαντέρ της Νίνα Ντέιβενπορτ FIRST COMES LOVE προβάλλεται στο
Εxile Room την Πέμπτη 30 Ιανουαρίου, στις 21:00, με ελεύθερη είσοδο και, ειδικά
σε αυτή την ταινία, με ελληνικούς υπότιτλους. Η Αμερικανίδα σκηνοθέτρια
καταγράφει την πορεία προς τη μητρότητα ως ανύπαντρη σαραντάχρονη γυναίκα που
αποφάσισε να αποκτήσει παιδί με δωρητή σπέρματος έναν gay φίλο της....
|
ΘΕΑΤΡΟ
ΟΙ
ΣΥΝΕΝΟΧΟΙ ΤΟΥ ΓΚΑΙΤΕ
«Ένοχος
ή Συνένοχος;» αναρωτιέται κανείς σ' αυτό το – παράδοξα – εύθυμο θεατρικό έργο
που μεταφράζεται και παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα.
Τι συμβαίνει
όταν μια αποκριάτικη νύχτα στο πανδοχείο η «Μαύρη Άρκτος» ο Διάβολος «παίζει το
παιχνίδι του» και πόσο αυτό το «ανόητο» παιχνίδι μπορεί να επηρεάσει μια
περίεργη ξενοδόχα, έναν χαρτοπαίχτη που χρειάζεται χρήματα, την παραμελημένη...
|
 |
 |
 |
|
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου